מחשוב ענן הפך להיות ברירה המחדל עבור הרבה עסקים, מכיוון שהוא מציע שרתים וירטואליים שחוסכים עלויות והוצאות. שרת VPS הוא היום המועדף על עסקים והוא נותן תמורה מצוינת.
המונח מחשוב ענן הוא יחסית חדש, אבל הוא מוכר היטב לכל מי שיש לו עסק גדול. כידוע, בכל עסק יש רשת מחשבים, וככל שהעסק גדול יותר יש בו רשת מחשבים גדולה יותר. במצב כזה, שרתים וירטואליים הם הפתרון מכיוון שהם מציעים יכולת לאחסן, לגבות ולערוך בכל עת מידע של העסק ללא חשש ובלי שייווצר בעסק עומס ברשת המחשבים שכמובן יגרום לקריסה שלה.
בעזרת שרת וירטואלי אפשר לקחת 2 מחשבים או יותר ולתת להם מחשוב ענן אישי עבורם, או במילים אחרות שרת VPS. השרת מאפשר למשתמשי המחשב, או כל מי שיש לו הרשאה לכך, להיכנס לשרת ולבדוק את המידע, מכל מקום ובכל זמן. כל מידע שנשמר על גבי המחשב למעשה נשמר על גבי שרת ענן וירטואלי, כך שתמיד יש גיבוי.
שרתים וירטואליים הם פופולאריים בקרב עסקים גדולים בעיקר, אך לא רק, מכיוון שהם מציעים חיסכון בעלויות, שזה הרי בעל משמעות אדירה לעסקים גדולים. השרתים יכולים לאפשר לא רק גיבוי ואחסון של מידע, כי אם גם שימוש בתוכנות וירטואליות שאין צורך להתקין אותן על כל אחד מהמחשבים. כאשר אחד העובדים נכנס לתוכנה ועושה שימוש בתוכנה כזו או אחרת, ולאחר מכן שומר את מה שביצע, עובד אחר שיש לו הרשאה לכך, וכמובן גם המנהל שעוקב אחר התקדמות העבודה, יכול לבדוק את הנעשה, לשנות, למחוק או לערוך לפי צורך.
Virtual Private Server (VPS)
לפני בערך 13 שנה, נולד שרת VPS בתור מוצר שנועד לחסוך לעסקים את העלויות הגבוהות הכרוכות בתקשורת ותשתיות מחשוב. בתחילת דרכו, השרת אפשר שימוש במחשב אחד ויחיד עבור כמה מערכות הפעלה שכל אחת לקחה כמות אחרת של המשאבים השייכים לשרת. כל שרת וירטואלי היה שרת עצמאי לגמרי. אז, רק חברות הוסטינג השתמשו בשרת הזה, והוא היה נמכר אך ורק כשירות.
כעבור זמן מה, בתי תוכנה הבינו שיש פוטנציאל בשרת מסוג VPS, והם החלו לפתח אותו כמוצר מדף ולמכור אותו לעסקים. כמו כן, הם הוסיפו לו כמה מאפיינים שימושיים ויעילים במיוחד, שהפכו את השימוש בו לנפוץ ומבוקש עוד יותר, לדוגמא מעבר מהיר יותר של מידע ממקום אחד לאחר.
היום, על פניו נראה שדבר לא השתנה בעסקים, אך רק למראית עין. ארגונים וגופים גדולים שרוצים שימוש פשוט, מהיר וזול יותר ברשת המחשבים שלהם, רוכשים שרתים וירטואליים ונהנים מרשת מחשבים הרבה יותר מהירה וחזקה בעבור עלויות נמוכות.
עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים העוסקת בייעוץ לחברות בנושא קידום ושיווק אתרים, פיתוח וניהול מיזמים בארץ ובחול.